Wróć do strony głównej skutecznysprzeciw.pl
Znajdź nas
na facebook’u
Krok 1
Akceptuję Regulamin strony.
Akceptuję Politykę prywatności.

Mateusz Płudowski - radca prawny; praktyk posiadający wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobywane w kancelariach prawnych oraz firmach windykacyjnych; właściciel kancelarii specjalizującej się w pomocy pozwanym przez firmy windykacyjne oraz fundusze sekurytyzacyjne, główny prawnik serwisu  www.skutecznysprzeciw.pl

Jak założyć konto w E-sądzie?

Wielokrotnie prosili nas Państwo, abyśmy krok po kroku wytłumaczyli w jaki sposób założyć konto na portalu ESĄD-u. Ten artykuł rozwieje wszystkie wątpliwości i pomoże pozytywnie przejść przez cały proces ;)

W pierwszej kolejności, należy otworzyć stronę Elektronicznego Postępowania Upominawczego. W tym celu proszę "kliknąć" w ten link: https://www.e-sad.gov.pl/Default.aspx

Po otwarciu strony, należy odnaleźć zakładkę Zarejestruj Konto i otworzyć ją. 

Po wyświetleniu się nowej strony, należ upewnić się czy zaznaczona jest opcja Konto podstawowe, a następnie "kliknąć" przycisk Dalej. 

Kolejnym etapem, zakładania konta, jest wypełnienie wszystkich rubryk oznaczonych gwiazdką. Szczególnie ważne jest podanie prawidłowego imienia, nazwiska, nr. dowodu osobistego lub paszportu oraz nr. PESEL, gdyż błąd w jednym z tych punktów doprowadzi do odrzucenia Państwa wniosku o założenie konta. Po wprowadzeniu wszelkich niezbędnych informacji, należy "zjechać" na dół strony i "kliknąć" Prześlij wniosek. Jeśli wprowadzili Państwo wszystkie niezbędne dane zostaną Państwo przekierowani do kolejnej strony. W innym przypadku zostaną Państwo poproszenie o uzupełnienie brakujących danych. 

Jeśli dotarli Państwo do tego etapu, to konto jest już praktycznie założone. Teraz muszą Państwo przejść na pocztę do której adres mailowy podaliście w trakcie rejestracji. Na tę skrzynkę pocztową, zazwyczaj w ciągu 10 minut, wpłynie mail z serwisu Elektronicznego Postępowania Upominawczego, który ma potwierdzić podany przez Państwa adres mailowy. 

Jeśli w głównym folderze poczty nie znajdują Państwo takiego maila, proszę sprawdzić również folder spamu. Po odnalezieniu maila należy go otworzyć i "kliknąć" w link lub skopiować go do przeglądarki internetowej. 

 

Po otwarciu linka znajdującego się w mailu, powinna otworzyć się Państwu strona taka jak poniżej. Oznacza ona, że procedura składania wniosku została zakończona. Teraz pozostaje jedynie czekać, aż wniosek o założenie konta zostanie rozpatrzony. Zostaną o tym Państwo poinformowani w kolejnej wiadomości mailowej. Zwykle rozpatrzenie wniosku trwa około 24 godziny. 

Jeśli dotarł do Państwa taki mail jak poniżej oznacza to, że wniosek o założenie konta został rozpatrzony pozytywnie. W celu ukończenia proces zakładanie konta w Elektronicznym Postępowaniu Upominawczym, należy jedynie "kliknąć" w link znajdujący się w mailu. Koniecznie proszę też zapisać ciąg liczb zatytułowany Nazwa użytkownika, jest on wraz z hasłem niezbędny do zalogowanie się na Państwa konto.